Kardeşler filminin yönetmeni Ömür Atay ve Gözde Mutluer Kayıt Dışı’na konuştu: “İktidar olan aslında kadındır”

0


Kardeşler filminin yönetmeni Yaşam Atay ve başrollerinden Gözde Mutluer, sozcu.com.tr’nin programı Kayıt Dışı’na konuk oldu.

Yaşam Atay’ın hem senaristliğini hem de yönetmenliğini üstlendiği Kardeşler filmi geçtiğimiz hafta gösterime girdi. Yiğit Ege Yazar, Caner Şahin ve Gözde Mutluer filmin başrolünde içeriyor. Yiğit Ege Yazar ve Caner Şahin, 25. Internasyonal Adana Film Festivali’nde Kardeşler ile ‘En İyi Adam Oyuncu Ödülleri’ni aldı. Gözde Mutluer ise ‘Türkan Şoray Ümit Veren Genç Hanım Ödülü’nü kazanmıştır. 24. Nürnberg Türk-Alman Film Festivali’nde En İyi Film ödülünü kazanan ‘Kardeşler’le Yiğit Ege Yazar 17. Dhaka Internasyonal Film Festivali’nde En İyi Adam Oyuncu Ödülü’ne layık görüldü. Orta Anadolu’da TIR’ların park etmiş olduğu bir benzincide gelişen öykü hanım cinayetinin arkasından kardeşler içinde gelişen vakaları konu alıyor.

Kayıt Dışı’na konuk olan Atay ve Mutluer, filmi, beyazperde ve dizi sektörünü değerlendirdi. Atay, Kardeşler filmini “Film hikayesi bir karı cinayeti üstünden temelleniyor. Süre olarak cinayetten dört yıl sonrası. Kurbanların değil, katillerin karanlık yaşamına yakından bakmaya çalışan bir film. Genel olarak bu şekilde çerçeveleyebilirim” şeklinde tanımladı.

Filmin öteki başrolleri Yiğit Ege Yazar (solda) ve Caner Şahin.

‘KADINA GEREKEN DEĞER VERİLMİYOR’

İktidarın aslen ‘adam’ bir şey olduğuna değinen Atay, “Adam ve erkle buluşan bir şey. Ara sıra buradan meydana gelen davalar, suçlar ve kavgalar da bu erk ahlakının beslediği, hem de bu erkin de ödüllendirdiği suçlardan bahsetmemiz gerekiyor” diye konuştu. Mutluer ise aynı mevzuyla ilgili şöyleki dedi: “Aslına bakarsak bu oldukça kökten bir kadın-erkek liderlik problemiymiş benzer biçimde. Hayatta ve toplumda varolma problemiymiş benzer biçimde geliyor bana. Aslına bakarsak iktidar ya da kuvvetli olan şey birazcık daha hanımdır. Fakat bunun oldukça bastırıldığını ve ufak görüldüğünü, ihtiyaç duyulan değerin hanıma verilmediğini düşünüyorum. Erkeklerdeki bu baskın olma güdüsü de buradan kaynaklanıyor.”


‘VİZYON HESABI YAPMADAN MATEMATİĞİMİZİ ÜRETİYORUZ’

Bağımsız film üreticilerin vizyon hesabı yapmadan film çektiğini ifade eden Atay, “Büyük ticari filmler üreten yapımcıların ve dağıtımcıların savaşı. Biz bağımsız film üretenler, bu alanın dışına itildi. Bu bir tek Türkiye’ye özgü bir şey ve bu fark iyi mi oluşuyor bilmiyorum. Bağımsız film üretenler, vizyon hesabı yapmadan matematiğimizi üretiyoruz” açıklamasını yapmış oldu.

Kamera: Kubilay ALTUĞ
Kurgu: Korhan TOPÇUOĞLU



CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here