TRT’ye YSK’dan ceza!

0

TRT’nin 7 programına YSK tarafından yayın durdurma cezası verildi.

 

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), daha önce verdiği kararları gerektiği şekilde yerine getirmeyen ve tarafsızlığı ihlal eden TRT’nin 7 programına yayın durdurma cezası verdi.

Cumhuriyet gazetesinden Fırat Kozok’un haberine göre; YSK, TRT Türk televizyonunun cumhurbaşkanlığı seçimlerinde 6 Ağustos -8 Ağustos tarihleri arasındaki 3 günlük canlı yayınlarında Recep Tayyip Erdoğan’ın faaliyetlerine 5 saat 26 dakika 3 saniye yer vermesine karşın diğer adaylara hiç yer vermediğini saptadı.

Dosyayı incelerken kanala verilen önceki cezaları da göz önünde bulunduran YSK, TRT Türk’e 6 program durdurma cezası verdi. Ancak, kanal cezanın gerekçesini açıklayan bilgi notunu yayınlarken bir bölümünü kesti. Bunun üzerine kurul TRT’ye 7 program durdurma cezası kesti.

Ne olmuştu?

TRT’nin taraflı yayını 30 Mart Yerel Seçimleri öncesinde de eleştirilmiş, YSK tarafından uyarı almıştı. Cumhurbaşkanlığı seçimi döneminde de devam eden yayınlara Haber-Sen tepki göstermiş, Basın Konseyi YSK’ya taşımıştı.

Taraflı yayın Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nda (RTÜK) da tartışma yaratmış, Kurul’un Halkların Demokratik Partisi (HDP) kontenjanından üyesi Doç. Dr. Ahmet Yıldırım’ın çalışmasına göre 4, 5 ve 6 Temmuz tarihlerinde üç TRT kanalı adayları şu şekilde işlemişti:

TRT Türk: Recep Tayyip Erdoğan 305 dk, Ekmeleddin Mehmet İhsanoğlu 0 dk ve Selahattin Demirtaş 0 dk,

TRT 1: Recep Tayyip Erdoğan 24 dk, Ekmeleddin Mehmet İhsanoğlu 2 dk 5 sn Selahattin Demirtaş 0 dk

TRT Haber: Recep Tayyip Erdoğan 204 dk, Ekmeleddin Mehmet İhsanoğlu 1 dk 20 sn Selahattin Demirtaş 45 sn. (taziye haberi. )

TRT yayını RTÜK’te tartışılmış, ancak MHP, HDP ve CHP üyelerinin karşı oylarına rağmen beşe dört oyla TRT cezalandırılmamıştı.

RTÜK Başkan Vekili Hasan Tahsin Fendoğlu TRT yayınını savunmuş “Başbakan ile diğer adaylar eşit olabilir mi?” demişti.

Fendoğlu TRT Haber 29 Haziran- 10 Temmuz arasında Erdoğan’a 559 dakika, İhsanoğlu’na 137 dakika, Demirtaş’a 19 dakika yer verdiğini açıklamıştı.

HDP cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş TRT’nin taraflı haberciliği ile ilgili Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunarak, 100 TL manevi tazminat ve yetkililer hakkında kamu davası açılmasını talep etmişti.

* ‘Ne olmuştu?’ kısmını Bianet’ten aldık.

Kaynak:imc

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here