Dünyanın en ilginç sanatçısından en ilginç savaş aracı

Evlenecek çiftlere 25 poz önerisi

Ortadoğu’nun kadife sesi Mohsen Namjoo ve 10 şarkısı

Vadim Stein’in 32 fotoğrafıyla dansçılar

Cumhuriyet, Birgün ve Evrensel gazetelerine 1 milyon 400 bin liralık dava

Politika, Tüm Haberler 24 Mart, 23:33'de eklendi

Kadir Topbaş, Erdoğan ailesi ve Ülker grubundan 3 gazeteye toplamda 1 milyon 400 bin lira dava açıldı.

Türkiye’de sınırlı kaynaklarla muhalif yapan Cumhuriyet, Günlük Evrensel ve BirGün gibi gazetelere Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve ailesi ile sermaye çevreleri ağır tazminat talepleriyle dava açıyorlar.

Cumhuriyet, Birgün ve Evrensel gazetelerine 1 milyon 400 bin liralık dava

Orantısız tazminat davalardan biri, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın damadı ve Aydınlı Şirketler Grubu yönetim kurulu başkanı Ömer Faruk Kavurmacı’nın şikâyetiyle Cumhuriyet gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker hakkında açıldı.

“Nepotizm” haberi için 1 milyon TL’lik dava

Toker’in 29 Eylül 2014 tarihli ve “Nepotizmi Affetmem mi dediniz?” başlıklı yazısı, Vatan Caddesi üzerinde bulunan, afet toplanma alanı ilan edildiği halde birkaç yıl önce Kavurmacı’nın da ortağı olduğu Metal Yapı Konut AŞ adlı şirkete satıldığını belirttiği arazinin imara açılmasına dair endişelerini paylaşıyordu. Tazminat davası 16 Nisan’da İstanbul 2. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde görülecek.

BirGün’e 350 bin TL’lik dava

Yüksek miktarda tazminatın talep edildiği bir davayı da Cumhurbaşkanı Erdoğan ve ailesi BirGün Gazetesi‘ne açtı.

Gazetenin 17 Aralık 2014 sayısında yer verilen “Yiyiciler Örgütü” manşetinde kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu gerekçesiyle Emine Erdoğan, N. Bilal Erdoğan, Sümeyye Erdoğan, Esra Albayrak ve Berat Albayrak gazete yetkililerinden 50’şer bin TL, Cumhurbaşkanı Erdoğan da 100 bin TL talep ediyor. Talep edilen toplam tazminat 350 bin TL’yi buluyor.

Erdoğan Ailesi avukatlarından Ahmet Özel, İstanbul 21. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne sundukları şikâyet dilekçesinde, suça gerekçe gösterdikleri manşetin haber niteliği taşımadığını iddia etti. Gazete, manşetlerinde Tahşiyeciler Örgütü operasyonu bahanesiyle 17 Aralık yolsuzluk operasyonu yıldönümünün unutturulmaya çalışıldığı mesajını vermek istediğini bildirdi.

Ülker Grubu da, sendikalar mücadeleyle ilgili yayımladığı haberler nedeniyle Günlük Evrensel gazetesi yetkilileri hakkında 50 bin TL’lik tazminat dava açtı. Davaya delil olarak, gazetede işçilerin direnişiyle ilgili çıkan tüm haberleri gösteren Ülker, marka değerine zarar verildiğini öne sürdü.

Evrensel’e 50 bin TL’lik Ülker davası

Ülker’in dava dilekçesine koyduğu deliller arasında Ülker ve direnişle alakası olmayan haberler de var. Gazete, Ülker’in Cevizlibağ’daki fabrikasında çalışan ancak sorunlarıyla ilgilenmediği gerekçesiyle Hak İş’e bağlı Öz Gıda-İş Sendikası’ndan DİSK’e bağlı Gıda-İş Sendikası’na geçen işçileri de gündemine taşımıştı.

Aylar süren direniş sonunda işveren, eylemdeki işçilerin haklarını ödemeyi kabul ederken, süreci haberleştiren Günlük Evrensel mahkemeye verdi.

24 Aralık 2014’te çıkan “Danone işçisi şimdiden kazandı” başlıklı haber, Maltepe Üniversitesi Hastanesi’nde direnişte olan işçilere bir grup gencin yaptığı ziyaretin haberi, 24 Kasım 2014’te yayımlanan “Direniş birleşti” başlıklı Eskişehir’de işten atılan ICF işçilerinin düzenlediği şenliğin haberi de şikâyet dilekçesinde yer aldı.

Bianet

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.